דע מה שתשיב: ח"כ מקלב בלם את טענות הוועדה

    איתי גדסי No Comments on דע מה שתשיב: ח"כ מקלב בלם את טענות הוועדה

    בדיון שהתקיים בנושא פטור לשירות צבאי לבנות דתיות וחרדיות, השיב ח"כ אורי מקלב לטענות שנשמעו כנגד הנהוג כיום

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    14:22
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "צו מעצר נגד נתניהו": ההתבטאות של העיתונאי הימני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה הבוקר לדיון בנושא תהליך מתן הפטור משירות לבנות בשל הצהרות דתיות, המצעים ניסו לבקש לשנות את המצב הקיים כיום ולא לאפשר לדיין להגיע למוסד הלימודים אלא לחייב את הבנות המבקשות את הפטור להגיע לבית הדין הרבני.

    חבר הכנסת אורי מקלב השיב לטענות הפופוליסטיות של המצעים אשר ניסו לצירי מצב של כפיה ולחץ ואמר, "עם כל הכבוד לא תשנו פה סדרי בראשית, לא יעלה על הדעת שבנות המצהירות על פטור מטעמים שבהכרה דתית יצטרכו לעשות זאת בתוך בית הדין מבלי לאפשר להגיע למקום".

    מקלב הוסיף ופרך את טענותיהם – זה נושא הצהרתי ולא נושא שיפוטי, מבחינות לימודיות חינוכיות ופרקטיות יש למנוע זאת ובייחוד שבתי הדין מתנגדים לכך, אמר מקלב והוסיף, הטענות הללו פופוליסטיות וחסרות שחר, שכן ניתן יהיה להצהיר מחוץ למוסד הלימודים, אתם מעלים דבר שאין לו אחיזה במציאות, זה עוד הסתה והכפשה של אותם גופים הממומנים על ידי גורמים אנטי דתיים אשר פועלים בקרב בתי ספר הממלכתי דתי ומנסים להקשות ולהתנכל לאותם בנות המנסות לממש את זכותם ע"פ החוק אמר מקלב.

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון הסכים עם דברי ח"כ מקלב וסיכם את הדיון וביקש ממשרד המשפטים עמדה רשמית – האם הסוגיה של דיין שופט הנותן פטור היא הליך שיפוטי או מנהלי, יש לזה השלכות על כל הסוגיה.



    0 תגובות